Otte-sange på otte sprog

Sange på dansk, tysk, islandsk, engelsk, fransk, spansk, græsk og arabisk samt en håndlavet bog i 200 nummererede eksemplarer. Per Blochs tredje musikalbum hedder Kokoro. Klik på billedet for at læse mere.

Grå musikvideo i farver

Den islandsk-danske kunstfotograf Katrín Björk har skabt en forunderlig og stemningsfuld video til Grey med dryssende flormelis, snestorm og hudløshed.
Klik her for at se videoen

Euforisk musikvideo

Elvira Friis, Baard Owe og Peerish
Storslået musikvideo der forener strip, poledance og avantgarde-pop. Videoen findes både i en censureret og en ucensureret version
Klik her for at læse og se mere

I provinsen: Banan gror ud af væg

Seneste indlæg på bloggen

“På kanten af boksen”
Når man skaber nye koncepter til store og traditionsbårne organisationer er kunsten ikke at tænke ud af boksen, men bevæge sig på kanten af den. Casehistorie om Stimulis arbejde for it-fagets fagforening SAMDATA
// Læs mere

“Et lille drys kontrolleret kaos”
I Stimuli arbejder jeg med at kontrollere det kreative kaos og bruge gnisterne derfra til at udvikle arrangementer og events, der er mærkbare og som bliver husket
// Læs mere

“Vi husker med sanserne … ikke med hovedet”
Hvis arrangementer og events skal mærkes og være effektfulde, skal de være dynamiske og stimulerende
// Læs mere

Smoking Mannequin


Tirsdag den 5. april, kl. 12.46

“Jeg tror søreme, at jeg vil bruge dagen på at reseache lidt på bronzestøberuddannelsen. Jeg trænger til at lave noget med hænderne. Håndværk.
Glæder mig i øvrigt til at se taget på Skuespilhuset skifte farve, som et andet forvandlingsbolche. Det tager dog nok sin tid for den 1,25 mm tykke og 40 ton tunge kobbertagbeklædning at irre. Men hva’, jeg har god tid. Boblerne i danskvand har ikke – men jeg har.”

Om Stimuli.dk

Idé
Pia Maarup Carlsson og Per Bloch

Forsidefoto
Carsten Egevang

Design
Insats v. Pia Maarup Carlsson

Programmering
KMS Consult v. Kristoffer Mads

Boost og nye gear til DMA

Alle deltagerne svarede JA til mere i samme dur og gennemsnitsvurderingen lå i top da Stimuli arrangerede KarriereBoosterWeekend for HK/DMA

Landsforeningen Dansk Markeds- og Akademiforening (DMA, nu HK Privat) satte sig for at skabe merværdi for deres medlemmer – ansatte i job, ledige såvel som dem under uddannelse. DMA-sekretariatet bad Stimuli skabe konceptet og indholdet til weekenden og stå for den praktiske afvikling.

Mandagen efter workshoppen skrev DMA’s næstformand Lotte Toftegaard Knudsen til Stimulis Per Bloch:

“Du får SÅ megen ros for weekendens arrangement! Fantastisk sammensat camp!”

Invitationen
I materialet om weekenden havde vi skrevet:

HK/DMA vil gerne tilbyde dig endnu et gear til din karriere
HK/DMA vil gerne give dig et boost ud over rampen

Samtidig havde vi lovet dem, at man efter weekenden arrangement ville:

… have fået nye input til både karriere og fremtidige jobmuligheder
… være blevet bedre til at præsentere sine kompetencer og største successer
… have fået et boost af sin personlige og faglige motivation

Indholdet
Udfordringen var at få skabt et program som var attraktivt og værdifuldt for tre meget forskellige målgrupper: ledige, ansatte og studerende. Forløbet og indholdet blev tilrettelagt af Stimuli i samarbejde med DMA’s sekretariat.

I løbet af de to workshopdage mødte deltagerne fire oplægsholdere, der hver især havde givet nye perspektiver på personlig og faglig udvikling:

Retoriker Christina Funder gav deltagerne konkrete og effektive værktøjer til præsentationsteknik og personlig kommunikation. Præstationstræneren Rasmus Jacobsen fortalte om mental styrke og hvordan man kan optimere vores måde at præstere på. Neti Storm gav en smagsprøve på bevidst nærvær og mindfulness. Og personlig branding-specialist Ricki Nielsen lærte os om at skabe sit personlige brand og om hvordan man fortæller succeshistorier i sin jobsøgning.

Topkarakter
Evalueringerne var meget positive: gennemsnitsvurderingen var 4,5 ud af 5.

Her er et uddrag af kommentarerne fra deltagerne:

“Tak for en god weekend, der gav mig mod på og lyst til at arbejde på at finde mig det helt rigtige job.”

“Endnu flere arrangementer i denne form. Det er super god og fed måde at få ny viden på.”

“Rigtig godt planlagt og man følte sig godt guidet igennem hele tiden, så man ikke stod og tænkte “hvad skal jeg nu?”"

Successen bevirkede at HK/DMA senere afviklede endnu en KarriereBoosterWeekend med Stimuli som ekstern partner.