Otte-sange på otte sprog

Sange på dansk, tysk, islandsk, engelsk, fransk, spansk, græsk og arabisk samt en håndlavet bog i 200 nummererede eksemplarer. Per Blochs tredje musikalbum hedder Kokoro. Klik på billedet for at læse mere.

Grå musikvideo i farver

Den islandsk-danske kunstfotograf Katrín Björk har skabt en forunderlig og stemningsfuld video til Grey med dryssende flormelis, snestorm og hudløshed.
Klik her for at se videoen

Euforisk musikvideo

Elvira Friis, Baard Owe og Peerish
Storslået musikvideo der forener strip, poledance og avantgarde-pop. Videoen findes både i en censureret og en ucensureret version
Klik her for at læse og se mere

I provinsen: Banan gror ud af væg

Seneste indlæg på bloggen

“På kanten af boksen”
Når man skaber nye koncepter til store og traditionsbårne organisationer er kunsten ikke at tænke ud af boksen, men bevæge sig på kanten af den. Casehistorie om Stimulis arbejde for it-fagets fagforening SAMDATA
// Læs mere

“Et lille drys kontrolleret kaos”
I Stimuli arbejder jeg med at kontrollere det kreative kaos og bruge gnisterne derfra til at udvikle arrangementer og events, der er mærkbare og som bliver husket
// Læs mere

“Vi husker med sanserne … ikke med hovedet”
Hvis arrangementer og events skal mærkes og være effektfulde, skal de være dynamiske og stimulerende
// Læs mere

Smoking Mannequin


Tirsdag den 5. april, kl. 12.46

“Jeg tror søreme, at jeg vil bruge dagen på at reseache lidt på bronzestøberuddannelsen. Jeg trænger til at lave noget med hænderne. Håndværk.
Glæder mig i øvrigt til at se taget på Skuespilhuset skifte farve, som et andet forvandlingsbolche. Det tager dog nok sin tid for den 1,25 mm tykke og 40 ton tunge kobbertagbeklædning at irre. Men hva’, jeg har god tid. Boblerne i danskvand har ikke – men jeg har.”

Om Stimuli.dk

Idé
Pia Maarup Carlsson og Per Bloch

Forsidefoto
Carsten Egevang

Design
Insats v. Pia Maarup Carlsson

Programmering
KMS Consult v. Kristoffer Mads

Vi husker med sanserne

... ikke med hjernen

Hvis arrangementer og events skal mærkes og være effektfulde, skal de være dynamiske og stimulerende.

Vi kender alle det, at noget sidder bedre fast i hukommelsen end andet. Enkelte minder er så stærke, at vi kan genkalde lugt, smag og fornemmelse fra situationen. Foredrag, møder og workshops kan stå tindrende klart i vores erindring. Andre bliver glemt.

Det er nemt nok at stable et arrangement på benene, men at få det til at sidde i kroppen på publikum – at stimulere dem – er noget andet. Det kræver, at det faglige stof smeltes sammen med publikums sanser i en sammenhængende oplevelse.

Når en oplevelse gør indtryk og efterlader spor, så er det fordi den rammer vores følelser og giver mulighed for identifikation. Der skal mere end tradition og sædvane til. Hvis form og metode er ens hver gang, så opstår der immunitet. Der er ingen særlige eller markante ting at hæfte oplevelsen fast med.

Små markører – stor effekt
Heldigvis skal der ikke nødvendigvis så meget til. Det er nok at dreje lidt på knapperne og trykke på et par ekstra tangenter. Når først det overordnede formål står klart – hvorfor laver vi arrangementet? – kan der tilføjes små nuancer og aspekter, der understøtter og styrker budskaber og hensigter.

Det kan eksempelvis være iscenesættelse af lokaler med udsmykning og lys eller ved at skabe en specifik stemning med musik og video. Det kunne også være små brud i programmet – smagsoplevelser og underholdning – der perspektiverer og giver tid til refleksion.

Faglighed og formål bliver ikke kompromitteret, tværtimod bliver de sat i en ramme, så de fremstår endnu stærkere og bliver husket. Dybest set gælder det om at få aktiveret deltagernes krop og sanseapparat. Det skal kunne mærkes!

Stimulis kerneydelse
Min kerneydelse i Stimuli er at katalysere arrangementer og aktiviteter. At destillere udadvendte aktiviteters formål og hensigt, for herefter at udvikle de elementer af sanselighed der skal til, for at få dem til at blive siddende i kroppen på deltagerne.

Stimuli er skræddersyet assistance med at gøre alle typer arrangementer til unikke og mærkbare oplevelser for deltagerne. Hvad end der er tale om konferencer, workshops, udstillinger, firmaaktiviteter, kurser eller foredrag og uanset om det er stort eller småt.

Klik her for at læse mere (link til pdf-fil)

Tags: