Til november-udgaven af Merkur Banks blad “Pengenyt” har jeg skrevet en artikel om mine virkemidler og metoder i Stimuli. Og om det kontrollerede kaos. Det komplette magasin kan findes på Merkur Banks hjemmeside og min artikel kan læses ved at klikke her (ekstern link til pdf-fil)

Her er et redigeret uddrag af artiklen:

Termer som oplevelsesøkonomi og innovation er ofte oppe at vende i medierne. Men det er sjældent, at der bliver sat en præcis betegnelse på ordene. I Stimuli gør jeg de to begreber konkrete og håndgribelige ved at forener det sanseligt-kunstneriske og det fagligt-strukturelle. I praksis betyder det, at jeg, på en og samme tid, fungerer som den skæve og stimulerende idéudvikler, der samtidig formår at tænke organisatorisk og kommercielt.

Det, jeg gør, er at få oplevelser til at sidde i kroppen på folk. Når en oplevelse gør indtryk og efterlader spor, så er det fordi den rammer vores følelser og giver mulighed for identifikation. Det er klassisk formidling og kommunikation, men tilsat sanselighed og grebet an med katalyserede virkemidler.

Ofte skal der ikke ret meget til. Det er nok at dreje lidt på knapperne og trykke på et par ekstra tangenter. Lys, udsmykning, variation i traditionerne, musik … Så længe formålet står klart, så kan små nuancer og aspekter understøtte det overordnede budskab. Og dermed også effekten.