Stolerækker og trapper bugnede af entusiastisk publikum og deres respons var overvældende:
- “Fantastisk koncert. Så gennemført – Smukt, smukt!”
- “For “dævlan” da, hvor var det en smuk og dejlig koncert, fuld af kærlighed … tusind tak for den oplevelse”.
- “En historie, kærlighed, en lille dreng, en hyldest til menneskeheden og dens diversitet med en dertilhørende bredspektret lydflade … det var fedt.”
Det Kongelige Teater præsenterede os således:
“Musiker og forfatter Per Bloch/Peerish skaber en skræddersyet hybridkoncert til Operaens foyer, hvor klassisk, rytmisk og elektronisk musik møder oplæsning i operaens unikke rum. En sammensmeltning af oplæsning fra hans roman Ti, tyve, tredive samt nyskrevet materiale og musik fra hans udgivelser – blandt andet fra det kommende album, som vil bestå af 8 kærlighedssange på 8 sprog.”
Fem sprog og seks sanser
Vi havde lovet publikum og Operaen en unik og bredspektret oplevelse i ord og lys. På scenen under de tre ikoniske lysekroner var cello, harpe, guitar, elektronik, en sopran, flygel og stemmer. De kvindelige musikere var iklædt kjoler fra Ivan Grundahl og koncerten bød på fem forskellige sprog, blandt andet græsk og spansk i form af to sange “Eleftheria” og “Hipocampo” fra det kommende 7-sprogede album.
Koncerten fandt sted på den internationale FN-dag, som samtidig var 70-årsdagen for FN-pagten. Værdifællesskabet førte til at koncerten åbnede FN-forbundets officielle fejring. Da koncerten var slut startede et fakkeloptog foran Operaen igennem København.
Koncerten blev støttet af Statens Kunstfond og Konsul George Jorck og Hustru Emma Jorck’s Fond.
Ensemble:
Freya Schack-Arnott – cello
Christine Raft – flygel
Sandra Sohn – harpe og kor
Regína Unnur Ólafsdóttir – stemme(r)
Noah Rosanes – guitar og elektronik
Per Bloch – oplæsning, guitar, sang og elektronik
Seneste kommentarer