Otte-sange på otte sprog

Sange på dansk, tysk, islandsk, engelsk, fransk, spansk, græsk og arabisk samt en håndlavet bog i 200 nummererede eksemplarer. Per Blochs tredje musikalbum hedder Kokoro. Klik på billedet for at læse mere.

Grå musikvideo i farver

Den islandsk-danske kunstfotograf Katrín Björk har skabt en forunderlig og stemningsfuld video til Grey med dryssende flormelis, snestorm og hudløshed.
Klik her for at se videoen

Euforisk musikvideo

Elvira Friis, Baard Owe og Peerish
Storslået musikvideo der forener strip, poledance og avantgarde-pop. Videoen findes både i en censureret og en ucensureret version
Klik her for at læse og se mere

I provinsen: Banan gror ud af væg

Seneste indlæg på bloggen

“På kanten af boksen”
Når man skaber nye koncepter til store og traditionsbårne organisationer er kunsten ikke at tænke ud af boksen, men bevæge sig på kanten af den. Casehistorie om Stimulis arbejde for it-fagets fagforening SAMDATA
// Læs mere

“Et lille drys kontrolleret kaos”
I Stimuli arbejder jeg med at kontrollere det kreative kaos og bruge gnisterne derfra til at udvikle arrangementer og events, der er mærkbare og som bliver husket
// Læs mere

“Vi husker med sanserne … ikke med hovedet”
Hvis arrangementer og events skal mærkes og være effektfulde, skal de være dynamiske og stimulerende
// Læs mere

Smoking Mannequin


Tirsdag den 5. april, kl. 12.46

“Jeg tror søreme, at jeg vil bruge dagen på at reseache lidt på bronzestøberuddannelsen. Jeg trænger til at lave noget med hænderne. Håndværk.
Glæder mig i øvrigt til at se taget på Skuespilhuset skifte farve, som et andet forvandlingsbolche. Det tager dog nok sin tid for den 1,25 mm tykke og 40 ton tunge kobbertagbeklædning at irre. Men hva’, jeg har god tid. Boblerne i danskvand har ikke – men jeg har.”

Om Stimuli.dk

Idé
Pia Maarup Carlsson og Per Bloch

Forsidefoto
Carsten Egevang

Design
Insats v. Pia Maarup Carlsson

Programmering
KMS Consult v. Kristoffer Mads

Et lille drys kontrolleret kaos

I Stimuli arbejder jeg med at kontrollere og strukturere det kreative kaos og bruge gnisterne til at udvikle arrangementer, aktiviteter og events, der er mærkbare og som bliver husket

Til november-udgaven af Merkur Banks blad “Pengenyt” har jeg skrevet en artikel om mine virkemidler og metoder i Stimuli. Og om det kontrollerede kaos. Det komplette magasin kan findes på Merkur Banks hjemmeside og min artikel kan læses ved at klikke her (ekstern link til pdf-fil)

Her er et redigeret uddrag af artiklen:

Termer som oplevelsesøkonomi og innovation er ofte oppe at vende i medierne. Men det er sjældent, at der bliver sat en præcis betegnelse på ordene. I Stimuli gør jeg de to begreber konkrete og håndgribelige ved at forener det sanseligt-kunstneriske og det fagligt-strukturelle. I praksis betyder det, at jeg, på en og samme tid, fungerer som den skæve og stimulerende idéudvikler, der samtidig formår at tænke organisatorisk og kommercielt.

Det, jeg gør, er at få oplevelser til at sidde i kroppen på folk. Når en oplevelse gør indtryk og efterlader spor, så er det fordi den rammer vores følelser og giver mulighed for identifikation. Det er klassisk formidling og kommunikation, men tilsat sanselighed og grebet an med katalyserede virkemidler.

Ofte skal der ikke ret meget til. Det er nok at dreje lidt på knapperne og trykke på et par ekstra tangenter. Lys, udsmykning, variation i traditionerne, musik … Så længe formålet står klart, så kan små nuancer og aspekter understøtte det overordnede budskab. Og dermed også effekten.

Tags: