”Der er et generelt budskab i det, jeg laver. Man skal ikke være bange for følelser og for at dykke ned i sine mørke af­ kroge. Der er meget at hente, og jeg ople­ver meget i vores kultur, at man distancerer sig og gem­mer sig for det, der er større. Det er min optræden en mod­reaktion på.”

Sådan slutter Kristeligt Dagblads reportage fra hybridkoncerten i Vor Frue Kirke i København: Med et citat fra “forfatter og musiker Per Bloch alias Peerish”.

Med på scenen – eller til alters – var harpenisten Sandra Sohn, guitarist og producer Noah Rosanes og organisten Martin Norddahl. Sammen iscenesatte de en atmosfærisk og stemningsfuld aften. Den kalejdoskopiske og surrealistiske fortælling i Per Blochs debutroman “Ti, tyve, tredive” fik musikalsk underlæsning og blev bundet sammen af numre fra Peerish-albummet “Mezzosphere”.

Publikums modtagelse
Koncerten favnede det lyse og det mørke, det stille og det støjende. Organiske elementer såvel som elektroniske. Initivtageren til “litteratur møder musik”-aftenerne i Københavns Domkirke var forfatteren Sofie Kragh-Müller, som efter koncerten kvitterede med disse ord:

“Det var en lige så vidunderlig, smuk, berørende og storslået koncert og oplæsning, som jeg vidste den ville blive.”

Reportagen fra Kristeligt Dagblad er ligeledes meget positiv, ligesom responsen fra publikum har været:

“Det var smukt, stemningsfuldt – og ekspressivt! En meditativ stund i meget smukke omgivelser, men også forrygende udladninger med sang, ‘støjguitar’ og elektronica”

“Et meget flot og stemningsfuldt arrangement!”

“Det var en skøn oplevelse i den smukke, stearinslysstemningsfyldte kirke. Musikerne var vildt charmerende og gode og havde jo helt forbistret meget fod på både orgelpedaler og sampil i særklasse.”